أقسام الوصول السريع (مربع البحث)

📁 آخر الأخبار

سؤال وجواب: أسئلة 5 أكتوبر2024 لم شمل,فيزا سياحة ,الهجرة العشوائية اللوتري,مقابلات السفارة الأمريكية

   سؤال وجواب: أسئلة 5 أكتوبر 2024 لم شمل,فيزا سياحة ,الهجرة العشوائية اللوتري,مقابلات السفارة الأمريكية
هدف هذه الصفحة نقل الأسئلة الخاصة بأعضاء الجروب الرسمي على الفيس بوك والإجابة عليها و استخدامها كمرجع للأسئلة .
الاستفسارات تتعلق بالهجرة العشوائية أمريكا اللوترى DV Lottery لم الشمل I-130 فيزا سياحة Visa B1\ B2 فيزا دراسة F1 مقابلات السفارة الأمريكية Interview Embassy منح دراسية والتبادل الثقافي Visa J1 exchange scholarship النشرات فيزا بلتان Visa Bulletin تأشيرات شنغن أوروبا Schengen الجرين كارد Green Card الجنسية الأمريكية US Citizenship + NVC Processing case complete، K1 Fiancé، CR1/IR1، IR5، F1، F2 وكافة مجالات السفر.

سؤال وجواب أسئلة 5 أكتوبر2024 لم شمل, فيزا سياحة ,الهجرة العشوائية اللوتري, مقابلات السفارة الأمريكية
( هام أضغط على السؤال لعرض الاجابة )

السؤال 1: ممكن حد عامل قضيه شمل واتقبل في فيزا سياحه ده يعجل من قضيه الشمل ولا مش بيفرق والسؤال التاني هل لو حب يستقر في امريكا دلوقت قبل قضيه الشمل ماتخلص لازم يكسر ويقعد لجوء ولا في طريقه تانيه تكون ع زمه قضيه الشمل ؟

الإجابة: × .. يتبع ⤹

💬

السؤال 2: لو سمحت لو انا معايا الجنسيه ومقدم لم شمل للمدام من ثلث شهور هل ينفع تقدم فى الهجره السنادى ولو ربنا اراد وجتلها الهجره متاثرش على ورق لم الشمل ؟

الإجابة: نعم يمكنها التقديم على الهجرة العشوائية .. لا يوجد علاقة او تاثير بين اللوترى ولم الشمل  .. يتبع ⤹

💬 كل ما يتعلق بالتقديم على الهجرة العشوائية لوترى 2026 : 

السؤال 3: ابنى معاه الجنسيه الامريكيه وانا وباباه عاوزين نقدم على اللوترى يوضع اسمه فى الابلكيشن ولا لا ؟

الإجابة:  اى شخص حامل الجرين كارد الامريكى او الجنسية الامريكية لا يضاف فى تقديم اللوترى .. يتبع ⤹

السؤال 4: عايزه اعرف لو حبيت اقدم علي لوتري اقدم انا وجوزي ولا لوحدي مش معانا اطفال ولو حبيت اعمل لجوء ايه الاجراءات لاي دوله اوروبيه ؟

الإجابة: اجبارى اضافة كل افراد اسرتك فى التقديم على اللوترى .. اما ا للجوء الأوروبي اى دولة فى أوروبا يمكنك التقديم على اللجوء من خلال الحصول على تاشيرة شينجن سياحة للدولة المحددة وبعد الوصول التقديم على اللجوء .. يتبع ⤹

السؤال 5: تتوقع نشره  لوتري شهر ١٢توصل لرقم كام ؟
السؤال 6: انا معايا فيزا سياحة قعدت ٣ شهور ورجعت في ابريل ٢٠٢٣ وبعدها زوجتي والاولاد قدموا واخدوا رفض في اغسطس ٢٠٢٣ بعدها قدمت لابنتي اون لاين في ديسمبر ٢٠٢٣ لكن طلبوا حضوري ولم اذهب خوفا من كنسلة الفيزا بتاعتي الكلام ده بقاله اكتر من سنه هل دلوقتي لو زوجتي دخلت مقابلة ممكن تاثر علي الفيزا بتاعتي والاوفيسر يكنسلها وبرضه لو قدمت لابنتي تاني اون لاين هل فيه قلق عليا الفيزا بتاعتي وهل ال٣ شهور اللي قعدتهم في امريكا هتخلي موقفهم ضعيف ؟

الإجابة: مبدائيا بشكل عام لا يوجد تاثير على تاشيرتك ولا داعى للخوف الا فى حالة واحدة ممنوع احد افراد اسرتك يحمل باسبورك اثناء مقابلته فى السفارة  ..  قبول تأشيرة ألاطفال بنسبة 99% بيعتمد على قاعدة خاصة بشغلى وتطبيقها على عملائى بشرطين : 1-الحاصلين على التاشيرة لابد من استخدامها بالفعل ثم العودة للوطن 2- الانتظار 6 شهور من تاريخ عودة الوالدين او الحاملين للتاشيرة 3-البدء فى التقديم للاطفال وربط تاريخ التقديم لهم بهدف ووقت مناسب لسنهم سواء اجازة ترفهية او اجازات دراسية .. قدم للزوجة مرة اخرى وبعد حصولها على التاشيرة طبق القاعدة ( الاقامة داخل امريكا بفيزا سياحة لا تزيد عن 4 شهور فى الامان ) (يمكنك الاستعانة بخدماتنا اونلاين فى مجال السفارات و التأشيرات ومساعدتك فى التقديم على فيزا سياحة B1\B2 من خلال التواصل على الفيس بوك اضغط هنا صفحة معلومات المسافر مع العلم سيبدأ استقبال طلبات تقديمات السياحة وتجديد التاشيرات المنتهية بدا من شهر نوفمبر 2024 ومع الاخذ بالاعتبار اقرب مواعيد سوف تكون متاحة اول 2025.. يتبع ⤹



السؤال 7: احنا كسبنا ف لوتري ٢٠٢٥ رقمنا ٢١٠٠٠ تقريبا كنت عايزه اعرف فرصه اخد موعد لمقابله السفاره كويسه السنه دي ولا هتبقي ضعيفه وممكن تبقى على شهر كام تقريبا وهل ينفع اقدم ف لوتري ٢٠٢٦ تاني السنه دي ولا لو قدمت هيبقي ف مشكله ؟

الإجابة: اذا كانت مقابلتك السفارة الامريكية بالقاهرة لا يمكن التوقع لعدم استقرار اوضاع السفارة من 2019 حتى الان ومسالة انتظار .. على جميع الفائزين فى اللوترى 2025 السابق التقديم مرة اخرى فى لوترى 2026 لان اختيارك فى الهجرة لا يضمن لك المقابلة او التاشيرة ولا يوجد مشكلة وكل سنة مستقلة بذاتها وسبق التوضيح بالتفاصيل فى رابط الشروط  .. يتبع ⤹

💬  كل ما يتعلق بالتقديم على الهجرة العشوائية لوترى 2026 :
السؤال 8: لو أسره عاملين قضيه لجوء هل ينفع نقيم فى ولايه تانيه غير ولايه تقديم القضيه أثناء القضيه ولا لازم اما تخلص ؟

الإجابة: استشير المحامى المسئول عن قضيتك افضل لتوجيهكم للقرار الصحيح والقانوني حسب وضعكم.

السؤال 9: I have submitted a wrong year of birth in the Dv 2026 what should I do ?

الإجابة:  انتظر النتيجة 5/2025 واذا تم اختيارك فى اللوترى يتم التصحيح فى الابلكيشن DS260.. يتبع ⤹

💬 كل ما يتعلق بالتقديم على الهجرة العشوائية لوترى 2026 :
السؤال 10: انا مطلقة مدنى وطليقى اصلا في الخليج وبقى له ٧ سنين مادخلش مصر ... لو قدمت على اللوتارى ... ايه هيقابلنى مشاكل مع اولادى ... وهل هيوقفونى في المطار لطلب موافقة الاب على سفر الاولاد؟؟؟؟
يمكنكم التفاعل مع الأسئلة من خلال خانة التعليقات أسفل الصفحة بالضغط على إضافة التعليق أو السؤال وسوف يقوم مشرفي الموقع بالموافقة على السؤال والرد على استفساراتكم خلال 48 ساعة بحد أقصى ويفضل أن يكون التعليق يحتوي على رقم السؤال من خلال المقال أعلى  للحصول على الإجابات المتعلقة بالسؤال المحدد .
  • بعد كتابة السؤال او التعليق والضغط على ( نشر) تنتظر خلال 48 ساعة سوف تحصل على موافقة نشر السؤال والإجابة عليها.
  • يجب عليك المتابعة والعودة إلى الصفحة مرة أخرى مع الاحتفاظ بتاريخ الاسئلة والبحث عن سؤالك لمشاهدة الرد ولا يوجد لدينا خاصية الاشعارات وفى حالة اردت الحصول على اشعار ويصل اليك الاجابة قم بالدخول بحساب Google الخاص بك بدلا من مجهول.
  • للوصول إلى هذه الصفحة في وقت أخر  قم بالبحث في جوجل Google بالنص عن ( موقع معلومات المسافر )
☑️ اشترك فى جروبنا على Telegram و Google News ليصل اليك كل جديد
   
Admin 🆁
Admin 🆁
تعليقات